اعلام همبستگی دانشجویان علم و فرهنگ با دانشجویان مدافع فلسطین در غرب 
کد خبر: 4212878
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

اعلام همبستگی دانشجویان علم و فرهنگ با دانشجویان مدافع فلسطین در غرب 

گردهمايی دانشجويان، استادان و كاركنان دانشگاه علم و فرهنگ در دفاع از مردم مظلوم غزه و محكوم‌كردن فجايع رژيم صهيونيستی امروز ٩ ارديبهشت برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، گردهمايی دانشجويان، استادان و كاركنان دانشگاه علم و فرهنگ در دفاع از مردم مظلوم غزه و محكوم‌كردن فجايع رژيم صهيونيستی امروز يكشنبه ٩ ارديبهشت بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد حضرت ثامن‌الحجج(ع) دانشگاه علم و فرهنگ به همت بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور رئیس، معاونان و مسئولان دانشگاه و با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد، علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، ضمن دفاع از مردم مظلوم غزه و محكوم‌كردن فجايع رژيم صهيونيستی گفت: از برگزارکنندگان این رویداد وزین، تشکل‌های دانشجویی، معاونت فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

وی افزود: این رویداد مصداق تولی و تبری است و امروز غزه به نماد مقاومت فلسطین تبدیل شده ‌است و مظلوم اما مقتدر، غرق در خون و آتش، جانانه در برابر جنایات ضدبشری و نسل‌کشی رژیم شیطان‌‌سیرت و دژخیم صهیونیستی ایستاده و فریاد عدالت‌خواهی و استقلال‌طلبی خود را در سراسر گیتی پیچیانده‌ است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز گرد هم آمدیم تا در جهت درست تاریخ بایستیم و صدای مردم مظلوم فلسطین باشیم. البته در این مسیر مردم فلسطین تنها نیستند و همه آزادی‌خواهان جهان با آن‌ها و در کنار آن‌ها هستند.

وی تأکید کرد: درواقع، نمونه اخیرِ این حمایت‌ها، هم‌صدایی اساتید و دانشجویان برخی دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و اروپاست که همدرد این مردم مظلوم هستند و پلیس این کشورها نیز با برخوردی صهیونیستی و سبعانه پاسخ آنان را می‌دهد. آری! حق و حقیقت در این دنیا تاوان دارد که ۳۴هزار  شهید و تعداد زیادی مجروح و حدود یک و نیم میلیون آواره در غزه، گواهی بر این مدعاست.

کلانتر مهرجردی افزود: امروز ما گرد هم آمدیم تا ابراز همدردی کنیم با این مردم مظلوم و آمادگی خود را برای مبارزه با ظلم و وحشی گری صهیونیستی اعلام کنیم.

وی عنوان کرد: دانشگاهیان یکپارچه ندای فلسطین و غزه سر می‌دهند و امروز جریان بیداری شکل گرفته و وجدان بشریت بیدار شده است و بسیاری از کشورهای جهان فارغ از گرایش به دین اسلام در اقصی نقاط جهان در خصوص تحولاتی که در غرب آسیا اتفاق می‌افتد، مطالبات جدی را مطرح می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم این حرکت و اتفاقی که در دانشگاه‌های جهان شکل گرفته است، در تاریخ ثبت شود و این نمونه‌ای از رویکرد بیداری حق در دنیا است.

در ادامه این مراسم، دانشجویان ضمن سردادن شعارهای ضدصهیونیستی و ضدآمریکایی، خواستار واکنش اثربخش مجامع جهانی و نهادهای علمی و آموزشی جهان در خصوص رویدادهای اسف‌بار مربوط به غزه شدند.

قرائت بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و اعلام همبستگی با دانشجویان غربی، پایان‌بخش این برنامه بود که متن این بیانه در ادامه می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم 
إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا
جنایات هولناک رژیم منحوس صهیونیستی و قتل‌عام زنان و کودکان در ماه‌های گذشته بر همگان ثابت کرد که این غده سرطانی خونخوار لکه ننگی‌ست بر صفحه روزگار و زمان آن رسیده است که وعده صادق خداوند اتفاق بیفتد و این لک ننگ از صفحه روزگار محو شود. 
اتفاقات ماه‌های اخیر و مصیبت‌های ناشی از این جانایات گسترده قلب هر انسان آزاده‌ای را در گوشه‌وکنار جهان به درد می‌آورد، اما مصیبت بزرگ‌تر سکوت و بی‌اعتنایی برخی کشورهای عربی است که مدعی آزادی‌خواهی و مسلمانی هستند، اما پشت پرده این ادعا حمایت‌های گسترده مالی و تجاری از رژیم صهیونیستی ا‌ست. حمایت‌هایی که ختم به مسائل اقتصادی نشده و پشتیبانی رسانه‌ای و یا در برخی موارد، بایکوت خبری نیز منجر به رذالت بی‌حد این رژیم جنایت‌کار شده است. 
در مقابل این حمایت‌های کورکورانه و بزدلانه، جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه در کنار ملت مظلوم فلسطین ایستادگی کرده است و آزادگی و آزادی‌خواهی را معنا نمونده که امروز پیام این آزادگی در کشورهایی منتشر می‌شود که سران آن‌ها هیچ واکنشی به نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین نشان نداده و حتی در جوامع بین‌المللی نیز مانع از محکومیت این رژیم جعلی می‌شوند.
اما امروز اتفاق دیگری در حال وقوع است؛ دانشگاه‌های کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، فرانسه و انگلستان شاهد صحنه‌های تاریخی است که دیگر نمی‌توانند با عدم پوشش رسانه‌ای آن‌ها را از دید جهانیان پنهان کنند. امروز شاهد سرکوب گسترده این اعتراضات در سراسر دنیا هستیم؛ اما هیچ سرکوبی نمی‌تواند قلب انسان آزاده‌ای را آرام‌کند، حال که می‌بیند روزانه و در هر ساعت زنان و کودکان چگونه زیر آوارهای سنگین این جنایت پرپر می‌شوند.
کجایند آن مدعیان حقوق بشر؟ آنانکه جز به منافع خود نمی‌اندیشند و چشم بر روی هرجنایتی میبندند. همان‌ها که دیدند جنایت بیمارستان شفا را اما دم نزدند که ذره‌ای شرافت داشتند امروز از رژیم صهیونیستی حتی اسمی هم باقی نمانده بود و در این نقطه از تاریخ، دل‌ها بی‌قرار منجی عالم بشریت می‌شود. جهان منتظر است که بیاید و ریشه ظلم را بزند. جهان بی‌قرار است که آن صاحب‌العصر فریاد زند انا المهدی و حق را در این عالم بگستراند.
امروز از اینجا، ایران، تهران، دانشگاه علم و فرهنگ با صدای بلند اعلام می‌کنیم ملت فهیم و جوانان بابصیرت این مرزوبوم تمام‌قد در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده‌ایم و تا آخرین لحظه فریاد مرگ بر اسرائیل را در جهان طنین‌انداز خواهیم کرد و جشن نابودی این غده سرطانی را در کنار تمام آزادگان جهان در قدس شریف برپا خواهیم کرد.
انتهای پیام
captcha